Wethouder Henk van Zeijts: ‘Epse maakt spelen nog leuker’

Kom je buiten spelen? In de speeltuin aan de Korenkamp is dat nu nog leuker, met een zogenaamd multicourt en nieuwe speeltoestellen. Dit is volledig te danken aan de inzet van de speeltuinvereniging. Als gemeente zijn we supertrots op de initiatiefnemers.

Henk van Zeijts, kernwethouder van Epse, opent 13 juli de nieuwe speeltuin aan de Korenkamp.

Het was een ambitieus plan voor de speelplek Korenkamp. “Een plan van een ton, dat gaat dus nooit lukken,” zo dachten wij… Maar daar dachten de initiatiefnemers anders over! Het is niet bij plannen gebleven: De metamorfose van de speeltuin is echt uitgevoerd. De speeltuinvereniging heeft samen met veel betrokken inwoners, verenigingen en organisaties uit Epse dit grote project weten te realiseren. Zoveel creativiteit, doorzettingsvermogen en geduld zijn bijzonder.

Samenwerking
De speeltuinvereniging onderhield regelmatig contact met de gemeente over de voortgang. De korte lijnen zorgden voor een fijne samenwerking. Het contact vanuit de speeltuinvereniging was altijd constructief en open. Dit heeft er voor gezorgd dat de gemeente het project goed kon ondersteunen. Zo konden we helpen bij het vinden van plekken voor de oude speeltoestellen, die nog goed werkten. Die staan straks in andere speeltuinen in de gemeente.

Trots
Heel Epse mag trots zijn op de mensen van de speeltuinvereniging. Niet alleen hebben zij een nieuwe speelplek gerealiseerd. Zij hebben veel lokale partijen bij elkaar weten te brengen om dit voor elkaar te krijgen.

Ik wens heel Epse veel buitenspeelplezier toe!

Henk van Zeijts
Wethouder gemeente Lochem