Paasvuur Epse afgelast: help ons met het afvoeren van snoeihout!

De gemeente Lochem heeft bepaald dat alle paasvuren in de gemeente afgelast worden, dus ook het paasvuur in Epse. Begrijpelijk uit veiligheidsoverwegingen, maar ontzettend jammer. Dat betekent dat we het paasvuur zondag niet kunnen aansteken en er geen fakkeloptocht is. Ook kan er geen snoeihout meer gebracht worden. De Speeltuinvereniging moet als organisator de paasvuurbult binnen een week verwijderen. Dit betekent behalve extra werk ook een behoorlijke financiële strop. Juist nu we het geld zo hard nodig hebben voor het vernieuwen van de speeltuin aan de Korenkamp.

Het afvoeren van het al gebrachte snoeihout gaat de speeltuinvereniging Epse duizenden euro’s kosten. Daarom vragen we uw hulp!

Heeft u snoeihout gebracht? Wilt u uw snoeiafval dan aanstaande zaterdag 20 april weer ophalen tussen 9.00 en 15.00 uur?

Ook mensen die niets hebben gebracht, maar wel willen helpen om een aanhanger met snoeiafval af te voeren. Heel graag! (Per jaar kun je als particulier tot 500 kg groen- en snoeiafval gratis afvoeren bij het recycleplein van Circulus Berkel)

Wilt u de speeltuinvereniging financieel ondersteunen, maak dan een bijdrage over op NL55 RABO 0322 3177 46
Onze hartelijke dank alvast!

Waarom afgelast?
De paasvuren zijn afgelast vanwege de fase 2 afkondiging door de VNOG. (Veiligheidsregio Noord en Oost Gelderland) Dit betekent dat bij extreme droogte (fase 2) het verboden is om van de ontheffing voor het stoken van een paasvuur gebruik te maken tenzij de burgemeester anders beslist. De gemeente Lochem heeft besloten dat de paasvuren in onze gemeente niet door kunnen gaan.

Geen alternatieve datum
De gemeente Lochem heeft overwogen om het mogelijk is om een alternatieve datum aan te kondigen. Gezien de 14-daagse weersverwachtingen en het feit dat het de komende dagen steeds droger wordt,  is een alternatieve datum helaas geen optie.

Snoeihout verwijderen
In de evenementenvergunning, besluit ontheffing stoken, punt 5.4 Nazorg, staat aangegeven dat de organisatie verplicht is de paasvuurbult binnen een week na Pasen te verwijderen. Het verwijderen van de paasvuurbult is op eigen kosten.