Zondag 9 april: Paasvuur in Epse gaat door!!

Goed nieuws, want het paasvuur in Epse mag dit jaar gelukkig gewoon doorgaan! Zaterdag 8 april kun je tussen 10.00 en 14.00 uur snoeihout brengen. Zondag 9 april is het terrein aan de Hassinklaan vanaf 19.30 uur open en mogen de kinderen na de fakkeloptocht het paasvuur aansteken met hun fakkels. Hieronder het volledige programma:

Zaterdag 8 april

10.00 – 14.00 uur: snoeihout inleveren bij paasvuur terrein Hassinklaan (vlakbij kruising Deventerweg)

Wij zijn er erg trots op dat we van zowel de provincie als de gemeente groen licht hebben gekregen voor het organiseren van een Paasvuur. Door de vele stikstofregels was het dit jaar een hele opgave om de benodigde vergunningen te kunnen krijgen.

De vergunning voor het door laten gaan van het Paasvuur bevat regels waaraan wij ons als organisatie natuurlijk aan moeten houden. Een belangrijke maatregel is de maximale grootte van de paasbult. Anders dan in het verleden is de maximale grootte nu tot stand gekomen door een stikstofberekening.

Dit betekent dat wij streng moeten toezien bij het brengen van het snoeihout. Wij letten zowel op het juist aanbieden van het snoeihout (snoeihout mag worden aangeboden met een maximale dikte van 10 cm) alsmede ook op het totale snoeihout wat wordt gebracht.

Wanneer de limiet (aantal kuub waarvoor er een vergunning is afgegeven) wordt bereikt zijn wij genoodzaakt een stop op de aanlevering van snoeihout in te zetten. Wij vragen hiervoor jullie begrip.

Snoeihout brengen
Snoeihout kan gebracht worden op zaterdag 8 april op het terrein aan de Hassinklaan. Dit kan alléén van 10.00 uur tot maximaal 14.00 uur. Wil je zeker weten of er nog plek is om je snoeihout te storten? Bel dan met de contactpersoon ter plaatse; Joeri van Duuren te bereiken op 06-14859777.

Je kunt de Speeltuinvereniging Epse steunen bij het organiseren van dit evenement door een vrijwillige bijdrage in de fooienpot achter te laten.

Zondag 9 april

19.30 uur: Paasvuurterrein Hassinklaan open / bar open

19.45 uur: Haal je fakkel op voor de fakkeloptocht bij SV Epse (Hassinklaan 3)

Kinderen die lid zijn van de Speeltuinvereniging, kunnen gratis een fakkel ophalen. Voor niet-leden te koop voor 2 euro per stuk. Betalen kan contant of met QR code (tikkie). Snel lid worden kan natuurlijk ook;)

20.00 uur: Start fakkeloptocht vanaf SV Epse voor de kinderen

20.15 uur: Aansteken paasvuur

De kinderen leggen hun fakkels op de bult en steken daarmee het paasvuur aan.

19.30 – 23.00 uur: bar paasvuurterrein open

Geniet van een drankje bij de warmte van het vuur, contant en betalen met QR code (tikkie) mogelijk.