Paasvuur Epse 2023: het laatste nieuws

Op zondag 9 april 2023 zal het traditionele paasvuur weer in Epse branden. Het paasvuur zal om 20.15 uur ontstoken worden door kinderen uit het dorp. Zij zullen in een fakkeloptocht vanaf de sportvereniging in Epse naar het Paasvuur aan de Hassinklaan lopen om vervolgens de paasbult aan te steken.

Op het paasvuurterrein wordt een tent neergezet waar men onder het genot van een drankje kan genieten van het paasvuur. Het paasvuurterrein en de bar zijn vanaf 19.30 uur geopend. Het paasvuur wordt georganiseerd door de Speeltuinvereniging Epse. De omzet van de bar wordt gebruikt voor het opknappen en onderhouden van de twee speeltuinen in Epse.

Snoeihout
Om het paasvuur dit jaar door te kunnen laten gaan was er zowel van de gemeente als van de provincie een vergunning nodig.  Hierin is onder andere opgenomen dat de paasbult een maximale grootte mag hebben. Dit betekent dat wij streng moeten toezien op het brengen van het snoeihout. Wij letten zowel op het juist aanbieden van het snoeihout (snoeihout mag worden aangeboden met een maximale dikte van 10 cm) alsmede ook op het totale snoeihout wat wordt gebracht. Wanneer de limiet (aantal kuub waarvoor er een vergunning is afgegeven) wordt bereikt zijn wij genoodzaakt een stop op de aanlevering van snoeihout in te zetten. Wij vragen hiervoor een ieders begrip.

Snoeihout kan gebracht worden op zaterdag 8 april. Dit kan alléén van 10.00 uur tot 14.00 uur. Een vrijwillige bijdrage voor de organisatie van het paasvuur is meer dan welkom.

Wil je zeker weten of er nog plek is om je snoeihout te storten? Bel dan met de contactpersoon van de organisatie ter plaatsen; Joeri van Duuren te bereiken op 06-14859777.